Ahad, 23 Oktober 2011

If Tomorrow Never Comes..!



kesedihan sebab ibu nak tinggalkan dia..hahaha  :P


salam..
Esok tidak menjanjikan apa2..indeed..
if tomorrow never comes,will u be glad or sad? will u be ready to leave the love u 
have?but if there's tomorrow..what will u do today??will u still live like yesterday
or live like its ur last day?

ingat..today may be all we have,tomorrow may or may not come for us..sesuatu
yang kita tidak lakukan hari ini kerana kita mengharapkan untuk dilakukan esok
tidak menjanjikan apa2...kerana tidak tahu apa yang bakal akan terjadi
esoknya..

i learned that tomorrow never promises to everyone..i regret for the things that i
never do on the day i intended to do just because i hope for tomorrow..and sadly
said..tomorrow that i hope foe never coming..i always experienced that..now dah
serik huwaaa...:(

aku still teringat dulu masa arwah nenek ada..aku selalu marahkan nenek
lantaran aku rasa penat jaga dia..basuh berak dan kencing..aku cepat ja
melenting..sebelum nenek aku meninggal..dia ada mintakkan aku masak makanan
kegemaran dia..aku malas nak buat..aku cakap makan jelah apa yang ada...aku
nak mandikan dia..dia tak nak mandi so aku membebel..kalaulah aku tahu nenek
aku akan pergi..pasti aku akan tunaikan apa yang dia nak..aku regret sangat2
sampaikan aku trmimpi2 nenek aku nak makan masakan aku..aku
menyesal... sumpah!

aku saangat mengambil pengajaran daripada itu..kalau boleh..aku nak layan
semua orang yang aku sayang baik2 seolah2 esok tiada lagi..esok mungkin apa2
terjadi..esok mungkin salah seorang akan pergi..malah esok mungkin tidak
ditakdirkan untuk aku berbuat kebaikan lagi..

hari ini kita masih bersama..esok kita mungkin akan perpisah..
hari ini kita sihat..esok mungkin kita tiada lagi di dunia..
hari ini kita kaya..esok mungkin kita akan miskin..
hari ini kita mencintai..esok mungkin kita membenci..
hari ini dia datang..esok mungkin dia pergi..

sekiranya esok yang kita harapkan tidak menjadi..sekurang kurangnya kita tak
kan menyesal kalau kita lakukan apa yang kita nak hari ini..
sekiranya esok orang yang kita sayang pergi meninggalkan kita..sekurangnya
kita tak kan menyesal kalau kita sudah lakukan yang terbaik untuk memilikinya..
sekiranya kita menangis dan meratap atas sesuatu..sekurangnya kita tak
kan menyesal kalau hari ini kita tersenyum gembira..
kerana esok pasti akan ada..tapi esok itu belum pasti untuk kita..

life really uncertain..we dont know what tomorrow will bring..why not be nice to
everyone just for today??just in case its your last day to be nice to someone
else's..then..u will be no regret for tomorrow if anything happen..Regardless of
who u are..how well off u think u may be..how much ur lover love u..how rich u
are..but still..bad things can be happen..so..hargailah seadanya hari ini dengan
menghargai orang lain seolah olah esok belum tentu dijanjikan untuk kita
menghargai dia lagi..

nanti dah tak guna untuk kita berkata bahawa..

kalaulah aku tahu esok dah tak ada untuk aku dan dia..pasti hari ini aku akan 
layan dia baik2..

kalaulah aku tahu ini adalah last time aku tengok dia senyum..pasti aku akan
buat dia ketawa dan tersenyum bersamaku..

kalaulah aku tahu ini adalah last time aku tengok dia tidur..pasti aku akan
menemani dia dan berdoa supaya tuhan merahmatinya..

kalaulah aku tahu ini adalah last time aku dengar suara dia..pasti aku akan video
tape every single words ang keluar dari mulut dia supaya bila aku rindu..aku
bleh play it back..

someday semua akan sedar..KALAU itu dah tak berguna lagi..so why waiting for
tomorrow?why not today??
  





xtw nk ltk pic apa ada..hahaha :)



nota kaki : penulisan tidak seberapa..maaf .. :)








Tiada ulasan:

Catat Ulasan