Rabu, 9 November 2011

orang yang benar mencintai kita dengan orang yang sekadar mencintai kita


Pengalaman memberi satu pengajaran yang berharga bahawa apabila kita bersama
seseorang..pastikan kita bersama dengan orang2 yg benar2 mencintai kita bukan dengan
orang yg sekadar mencintai kita..

orang yang benar2 mencintai kita dan orang yang hanya sekadar sahaja mencintai kita..

bezanya..

awak..saya sakit..dah 3 hari tak bangun..

F: owhh siannya kt awak syg..jaga diri baek2 tw..risau..

A: Ya Allah..awk dah g klinik blom?awk nti saya g amik awak hntar awk pergi klinik
k..nanti sya dtg bwk ubt skali..

awak..saya stuck kt tengah jln ni..kete tiba2 rosak lak..

F: awak nehh cmna sampai tak blh check dulu..cuba awk try tengok kot2
ada org nk mntak tolong..tengok ada tak bengkel yg dekat2..

A:awk kt mana ni?hiss bahaya la awk sorang2 kt tngah jln..sy datang sekarang!

awak..saya sedih sangat(crying)..asyik kena marah je dgn bos..sya stress sgt..down gila..bleh tak awak happykn sy sekejap??

F: awak saya busy ni..nanti2lh k..awk ni asyik nangis je..sabar la syg..jgn ikot emosi sangat
please..

A: sy busy ni syg..tp sy janji after saya siap kerja..saya pick up awk cepat2 k..kita g makan2
n jalan2 k..saya fhm awk sedih and tengah emo..sabar k..

maaflah awk..saya tak sengaja nak buat awk marah..saya salah awk..maaf sbb tak sempurna utk awk..

F: banyak kali dah maafkan awk..dlu awk dtg lambat la..awk lambat balas msg la..pastu
awk sengaja tak angkat phone..2 minggu lepas saya nampak awk sembang ngn lelaki lain
la..ni tambah lagi satu..(padahal hal2 tu tak berkaitan langsung ngn masalah sekarang)..
kalaulah sebelum ni..ngn nadia tu tak dak ah dia nak buat saya mcm ni..saya layan dia
teruk dari awk tapi dia okay je tak buat salah mcm awk(tu dia bodoh!ni aku!asal kau bezakn aku gn dia pulak) 

A: saya maafkan awk even dah banyak kali dah awk buat..saya maafkan awk sbb sy tahu
awk x sempurna..saya pun xsempurna..okey lain kali jgn buat lagi tau..walau macam
mana pon awk..awk tak sama gn yg lain..awk special..(even nk marah..tp tak bandingkn
gn org lain n tak ungkit2 benda lama)

awk..mana awk ni..janji nk pergi tengok wayang..nak spend masa sama2..(40 hari planning nk tgok wayang tut2 cancel)

F: sory sgt2 syg..tiba2 td kawan ajak main futsal..out of sudden lak..tak pergi mcm tak best
lak gn member..sory tau syg..lain kali k kita pergi..ala lagipon selalu je g tengok
wayang..

A: sory syg lambat..saya tengah cakap gn kawan saya tadi..diorang datang ramai2 dari 
KL..ajak main futsal and makan2..saya pergi la jumpa diorang sekejap and now rushing
nak pick up awk syg..kan dah janji gn awk..mestilah saya tunaikan ..

awk..something happened..saya tengah pokai awk..really need ur help..kalau tak..habislah saya..

F: sory sgt2 syg..saya pon tengah pokai..kat tgn saya ada 300 je..tu pon saya nak beli
kasut..dah lama saya plan nk beli..kalau tak beli sekarang..nanti tak tau bila lak akan ada
duit..ce awk try pinjam gn kawan2 dulu..leh syg??

A: sory syg..saya pon tak de duit ni..maybe tak cukup nak tolong awk..saya ada 300
je..ingt nak beli kasut..tapi tak pelah..bagi awk guna dulu la sbb awk lagi perlukan
duit..kasut bila2 pon bleh beli..

awk..knp awk tengok dia??dia cantik sangat ke??saya pakai ugly sangat ke??

F: kan best kalau awk pakai camtu..pakai cantik2..style..pakai sopan2..pakai
tudung camtu..pasti akan cantik mcm dia..

A: tak daklah..dia cantik..awk cantik..tapi kalu awk pakai mcm tu..pakai sopan2..pakai
tudung camtu..style mcm tu..pastu awk akan berganda2 cantik dari dia..

see??

orang yang sekadar2 sahaja mencintai kita biasanya akan cepat berubah dan biasanya
hanya tahu memberikan kata2 yang manis saja..dan dia lebih mementingkan diri dia
semata2 barulah dia fikirkan ttg kita..

kalau kita nak tengok seseorang tu samada betul2 mampu menjaga dan mencintai
kita..kita tengok perbuatannya pada kita..bukan pada pertuturannya..maka berhatilah
kerana perempuan selalu trtipu dengan kata2..like me :)

nenek selalu pesan..
kalau kita perempuan..kita pilihlah orang yang betul2 mencintai kita sebab one day..if
anything happen..mata dan hati dia tak kan mudah beralih pada yang lain..dan dia lah
orang yang sanggup menjaga kita dan menyayangi kita..pilih orang yang cinta kt kita
berbanding pilih orang yang kita suka..:)

just my 2cents :)
       






Tiada ulasan:

Catat Ulasan